20 februari 2013

Lugnet före stormen




Kom till Mora sent.

Kändes välkomnande att kliva in på hotellet.

Fattar inte varför jag inte fotade där i foajén för det 
var så fint.



Länge sedan man möttes av ett gult och lite färgglatt rum.
Nu för tiden är det oftast så "coola"designade rum.
Men här kändes det faktiskt riktigt mysigt att kliva in.

Mobilkameran får inte fram dom rätta färgerna tyvärr.

Jag sov som en stock.

Åt frukost kl.05.30 ja, så var det.

Kl. 06.00 var jag rätt ensam där ute när jag gick förbi målgången för 
alla dom som ska kämpa i alla olika lopp.

Du ser själva portalen/målgången där bakom den riggade läktaren.

Tror Tjejvasan går ni i helgen.

Ja, dom verkar ligga i fas med allt här i Mora för det det satt redan
skyltar om både parkering för bussar,bilar och var man skulle hämta 
nummerlappen mm.

Om några dagar kommer det krylla av folk o fä här. MEN nu 
gick jag helt för mig själv och tänkte på när pappa och jag åkte 
Kortvasan för några år sedan och spikern ropade ut mitt namn när jag 
gick i mål under den välkända portalen.

Brukar ta fram mitt diplom och ställa vid tv:n på självaste Vasaloppsdagen ha ha...

Tiden var gryyyyymt..........dålig. MEN MEN Pappa och jag hade några roliga 
timmar tillsammans där i spåret.

Är det någon som ska åka nått lopp?

KRAM
Eva

12 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket sött hotellrum! Jag gillar dom där lite gammaldags och mysiga rummen. Dom moderna är så kalla....men flotta, så klart.
Nej, här ska inte åkas skidor, men tittas ska det ju göras!
Agneta kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket sött hotellrum! Jag gillar dom där lite gammaldags och mysiga rummen. Dom moderna är så kalla....men flotta, så klart.
Nej, här ska inte åkas skidor, men tittas ska det ju göras!
Agneta kram

Kicki sa...

Nejnej, inte åka inte ens titta! Jo, kanske förresten för brorsans ena son ska åka! Vad mysigt att bo på hotell...ska du åka, har jag missat något? Får kolla in tidigare inlägg:)
Kram

Agneta sa...

Inte åka men titta! Årets tv-höjdpunkt :)

Anonym sa...

Kul att ha åkt oavsett om tiden var dålig eller ej. Och klart att diplomet ska fram. :)
/Kram, Anna

Milla sa...

Åh, så mysigt att bo på hotell. Ska du åka alltså? Själv kan jag inte stå på ett par skidor, fniss. Eller iallafall inte nu längre. D jag var liten åkte jag nog mer skridskor än skidor. Så nej, inga lopp inplanerade här inte men däremot teaterbesök:)
Kram Milla

Anneli sa...

Nix, inte i år heller. Tyvärr! Kanske blir några meter vattenskidor den dagen i år ;)

Anneli sa...

Nix, inte i år heller. Tyvärr! Kanske blir några meter vattenskidor den dagen i år ;)

Mycket annat & lite betong sa...

Nej, inget åkande! Det var länge sen jag stod på skidor.
Så mysigt det verkar på hotellet, både utanför och i rummet. Men..vad ska du göra där? Uppe så tidigt på morgonen?

Kram Agneta

Maria - JAG BLOMMAR sa...

Nej, inget vasalopp. Satsar på springandet och tjejmilen...

Elle sa...

Nej inga lopp här inte. Har inte använt mina skidor sedan jag var barn - tyvärr. Tror inte ens att de skulle passa mig längre.
Ha en skön helg!
kram

Knasterfaster sa...

Min sambo ska åka vasaloppet nästa helg. Då ska jag sitta hemma i soffan och titta. Jag kan inte åka skidor. Har aldrig lärt mig. Ibland kan det vara mysigt att vara uppe tidigt, före alla andra. Hoppas du får en fin helg!